Zwyczajowo logo strony www umieszcza się w prawym górnym rogu layoutu. Nie rezygnuj z tego. Podobnie jak podlinkowania go do strony głównej. To oczywiste oczywistości.

Co jednak z SEO? Logo to zwykle pierwszy link, jaki napotyka robot przeglądarki na swojej ścieżce wiodącej przez kod Twojej strony. W dodatku link, który powtarza się na wszystkich podstronach. Żal marnować tak doskonałe miejsce na grafikę. Oczywiście można opisać ją atrybutem alt, a odnośnik odpowiednim title, ale…

…są lepsze rozwiązania. Co powiesz na wykorzystanie tagu <h1>? Tekstowe logo? To jakiś absurd, prawda?

Nie, nadal pozostaniemy przy obrazie. Najpierw trochę zabawy w kodzie.

HTML:


<h1 id="logo">
<a href="#" title="Strona główna XYZ">Anchor tekst bogaty w słowa kluczowe</a>
</h1>

CSS:


h1#logo{
position: absolute;
left: 30px;
top: 30px;
margin: 0;
padding: 0;
}

h1#logo a{
display: block;
background: url(logo.png) no-repeat;
width: 50px;
height: 50px;
text-indent: -5000px; //ukrywamy tekst
outline: none; //ukrywa paskudną ramkę odnośnika
}

Cały myk polega na ukryciu tekstu poza obrębem strony. Sprawia to, że mamy klikalne logo graficzne, a przy okazji korzystamy z dobrodziejstwa nagłówków, które skutecznie pozycjonują nam odpowiednie słowa kluczowe.