rel tag mikroformat opis

Atrybut rel z wartością „tag” umieszczony w linku pozwalana na oznaczenie go jako tagu, który kieruje do zbioru treści powiązanych tematycznie z nazwą. Wszystko wyjaśnia krótki przykład poniżej:


<h2>Tagi:</h2>
<a href="http://kissdesign.pl/tag/webdesign" rel="tag">webdesign</a>
<a href="http://kissdesign.pl/tag/seo" rel="tag">seo</a>

Zastosowanie rel=”tag”

Łatwo domyślić się, że naturalnym zastosowaniem tego mikroformatu jest umieszczenie go w linkach chmury tagów. I wszędzie, gdzie tylko umieszcza się linki tagów ;]

Ale po co mi to?

Cel stosowania mikroformatów jest jeden – wykorzystanie możliwości jakie daje semantyczna sieć. Dzięki temu automaty takie jak boty wyszukiwarek (synonim dla Google) mogą łatwiej sklasyfikować treść opisaną mikroformatem i ją „zrozumieć”. To daje większe szanse na wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarki przy słowach kluczowych odpowiadających tagom.

Używasz mikroformatów na swoich stronach? Uważasz, że są potrzebne czy to „sztuka dla sztuki”? Skomentuj!